کد مطلب:10173 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:384

دفاع از حريم شيعه - 6
مقاله
دفاع از حريم شيعه – قسمت ششم

فرقـههاي شيعه – بخش سوم: بهاييت



استعمارگران بزرگترين مانع مقابل جهاني شدن را مكتب، دين يا ايدئولوژي به طور كلي ديدند، و امريكا مهمترين سنگري را كه بايد فتح كند تا راه جهاني شدن هموار گردد را شيعه تلقي مـيكند. چون شيعه براي مقابله با ظلم بسيار حرف دارد، در هيچ ديني اين جمله را نداريم كه اگر كسي در جهان صداي مظلومي را بشنود كه كمك بخواهد، و به دادش نرسد، مسلمان نيست (دين ندارد). لذا آنان بهترين راه را ايجاد تفرقه و جوسازي ديدند و تصميم گرفتند كه از دل شيعه، فرقـهاي به وجود بياورند براي مقابله با خود شيعه، همانگونه كه وهابيت را در بين اهل سنت به وجود آوردند تا بتوانند هرچه زودتر طرح خاورميانـهي بزرگ را پياده كنند.

امروز اگر بخواهند ايران را از هر نظري تحريم كنند، بايد ثابت كنند كه حقوق بشر در ايران نقض مـيشود! فلذا مـيگويند چرا شيعـهاي كه مـيگويد لا اكراه في الدين، در مقابل بهاييت ايستاده.

در ابتدا لازم است به وضعيت اجتماعي اقتصادي و سياسي زمان ظهور بهاييت (در دورهي قاجار) نگاهي بيندازيم.



وضعيت اجتماعي:



در آن زمان نود درصد مردم بـيسواد بودند، و خرافات بسيار رواج داشت و با دين قاطي شده بود. شيعيان صفوي بر شيعيان علوي غلبه داشتند.



وضعيت سياسي:



نفوذ بيگانگان به وضوح به چشم مـيخورد. گوشه گوشـهي حكومتي را كه قرار بود علوي باشد، به شوروي و انگليس و ديگر كشورها مـيبخشيدند، و مردم نسبت به حكومت بدبين بودند و چون حكومت حرف دين مـيزد، در نتيجه مردم از دين برمـيگشتند.

استعمار تلاش مـيكرد از طريق فساد بلايي بر سر مردم ايران بياورد كه بر سر اندلس آورده بود. مواد مخدر و مسايل شهواني را رواج مـيدادند. حتي كارمندان سفارتهاي خارجي در ايران چادر از سر زنان شيعه مـيكشيدند و آنها را به داخل سفارتخانـهها مـيبردند.

روشنفكران فكر مـيكردند غرب كعبـهي آمال است و غربزدگي در روزنامـهها و مجالس موج مـيزد.

در حالـيكه انقلاب صنعتي فرانسه و پروتستانيسم از ايران سرمشق گرفته بودند، شاه عياش فقط به خاطر هواهاي نفساني خود بزرگترين امتيازات را به غربيها مـيبخشيد.

سيستم ارباب – رعيتي باب بود و در نتيجـهي ظلم اربابان، رعيت پست شده، منتظر بود تا كسي به او بها بدهد.



در همين زمان بهترين چيزي كه مـيتوانست مردم را تكان دهد، مكتبي بود كه براي آنان ارزشي قائل شود.

سيد كاظم رشتي با تلفيقي از عقايد اهل سنت مانند شيخيه عقايدي را مطرح كرد و مكتبي جديد ساخت. از ويژگيهاي مكتب وي نگاه انحرافي و خرافي به امام زمان عجل الله تعالي فرجه بود.

مدتي بعد سيد علي محمد باب يكي از شاگردان سيد كاظم رشتي، خود را علم كرد و گفت من سيد هستم (در اين مورد ترديد وجود دارد)، بعد هم گفت من باب هستم، يعني واسطـهي بين مردم و امام زمان. پس از مدتي گفت چون امام جسم ندارد و فقط روح است، براي اينكه مردم حرفش را بفهمند در من حلول كرده و من امام زمان هستم.

علما و مردم در مقابل وي واكنش نشان دادند و محمد شاه او را زنداني كرد. سفارت روسيه اعتراض كرد و آزادي او را از دولت ايران خواست. پس از آزادي از زندان گفت من پيغمبر هستم و شاگردان فراواني را با حمايت دالگوركي (كاردار روسيه) به نواحي مختلف و مخصوصاً خراسان اعزام كرد.

حكومت باز هم نگران شد و علي محمد را بار ديگر به زندان انداختند و فشار روسيه بيشتر شد. علما را جمع كردند تا با او مناظره كنند. در مناظره خيلي سريع محكوم شد، و حكم ارتداد او صادر شد. توبه كرد و توبـهنامـهاي نوشت كه در كتابخانـهي ملي موجود است.

اما باز هم پس از آزادي عقايدش را ترويج داد تا زمان ناصرالدين شاه و صدارت اعظمي اميركبير. اميركبير با او قاطعانه برخورد كرد و در شعبان 1266 در تبريز او را تيرباران كرد. پيروان علي محمد، فتوا دادند كه خون، ناموس و مال مسلمين بر بهاييان حلال است و به قتل و تجاوز پرداختند، به ترور ناصر الدين شاه اقدام كردند كه نافرجام ماند. تعداد زيادي از بهاييان به هلاكت رسيدند و ميرزا حسينعلي نوري از شاگردان علي محمد دستگير شد. براي رهايي متني با عنوان لوح سلطان نوشت و به ناصر الدين شاه داد. و در نهايت پس از آزادي به كارهاي عقيدتي پرداخت، و لذا حكومت هم كاري به او نداشت. حسينعلي كه بعدها به بهاء الله معروف شد، فرد باسوادي بود كه فقه باب، اقدس را به زبان فارسي، و ايقان را به زبان عربي نوشت و فقه بهاييت پياده شد.

پس از او عباس افندي، روي كار آمد، با حمايت اسرائيل مركزي با نام - با مسماي - بيت العدل در خود اسرائيل ساخته و چارلز ميسن امريكايي را به عنوان بهاء الله معرفي كردند، اما با او كنار نيامدند و در حال حاضر به صورت شورايي فتوا مـيدهند.



اصول بهاييت



?. اصل تحري حقيقت: انسان بايد با ادراك خودش به حقيقت برسد و تقليد موجب خسران دين مـيشود؛

?. اصل وحدت عالم انساني: همه با هم برابر هستند؛

?. اصل تعليم اجباري؛

?. دين بايد مطابق عقل باشد؛

?. دين بايد مسبب محبت باشد؛

?. زبان و خط بايد بين المللي باشد؛

?. اصل تساوي حقوق رجال و نسوان؛

?. تعديل معيشت عمومي (عدالت اقتصادي)؛

?. ترك تعصبات؛

??. وحدت اديان؛

??. صلح عمومي و محكمـهي بين المللي؛ و

??. عالم محتاج به نفحات روح القدس است.



خب، هركسي مـيتواند اين اصول را بنويسد، چيز جديدي در اين اصول نيست و تمام دينها به اين اصول معتقدند. آيا اگر كسي چند اصل جالب بيان كند مـيتواند ديني جديد بنا كند؟ گرچه خود بهاييان به اصول خود پايبند نبودند و در ادامه مـيبينيم كه آنها را نقض كردهاند.



عقايد بهاييت



?. از آنجا كه مجموع حروف ابجد علي محمد شيرازي با مجموع حروف ابجد رب برابر است، پس بنده «رب» هستم.

?. خاتميت نفي شده، و پيغمبران ديگري هم مـيآيند، منتها هر هزار سال يك پيامبر! اگر قبل از هزار سال كسي پيدا شد بسوزانيدش كه كذاب است!

?. قيامت در همين دنياست.

?. ديديم كه اول ادعاي سيد بودن كرد و بعد گفت من بابم، و سپس اعلام كرد من مهدي هستم و بلافاصله ادعاي نبوت كرد و در نهايت گفت من رب هستم.

?. تمامي مكاتب ديني، علمي، ادبي و اخلاقي بايد محو شود و فقط بهاييت باقي بماند.

?. تمام ابنيه و بقاع و هر ساختماني كه به نام دين ساخته شده بايد تخريب شود. (دقيقاً مانند وهابيت)

?. خانـهي شيراز جايي است كه كعبـهي بهاييان است و بر تمام مردان واجب است به حج اين خانه بيايند. (اصل هفتم از اصول بهاييت را ببينيد.) (لازم به ذكر است كه منزل مذكور مدتي پيش به توالت عمومي تبديل شده است!)

?. هر چيز گرانبهايي كه صاحب ندارد، متعلق به باب است.

?. نماز ? ركعت در صبح و شام را واجب و بقيه را عفو فرموديم!

??. قبله، جايگاه جسد بهاء الله در عكا (اسرائيل) است.

??. آسانگيري در روابط جنسي: ازدواج فقط با توافق طرفين صورت مـيگيرد، و ازدواج با هركسي حلال است مگر با زن پدر!

??. سال ?? ماه و هر ماه ?? روز است. (با اين حساب هر سال ??? روز است)



احكام بهاييت



?. دستور زبان از پيامبر است. (چون تعداد غلطها و اشتباهات متون باب به حدي بود كه نتوانستند آنها را تصحيح كنند، گفتند كه آنها درست بوده و مردم هم بايد مطابق آن صحبت كنند!)

?. ارث كسي كه اولاد ندارد، به بيت العدل مـيرسد.

?. كيفر زنا در مرتبـهي اول و دوم ? مثقال طلاست كه به بيت العدل تعلق مـيگيرد.

?. اگر كسي خانـهاي را آتش زد او را بسوزانيد.

?. حكم غيرطهارت را از همه چيز و همـهي ملل برداشتيم و اين موهبتي است كه وقتي بر اسماي حسناي خود عرضه كرديم در درياي طهارت فرو رفتند.

?. حرام است كه مسلمانان در راهها و بازار راه بروند و دهانشان را تكان دهند! (چون علما در حين راه رفتن ذكر مـيگفتند.)

?. سؤال بر شما حرام گشته، ولي خدا شما را عفو كرد تا به آنچه نياز داشتيد، سؤال كنيد! [1] (چگونه حكمي است كه در يك جمله اول حرام و سپس حلال مـيشود!؟)

?. تمام حق الناسها با پرداخت ديه (به بيت العدل) بخشيده مـيشود.

?. مهريـهي دختر دهاتي ?? مثقال نقره و مهريـهي دختر شهري ?? مثقال طلا مـيباشد. (اصل دوم از اصول بهاييت را ببينيد.)

??. استعمال دارو مطلقاً حرام است. [2]

??. مراجعه به پزشك حاذق واجب است. (حكم فوق را ببينيد.)

??. هر فردي بايد حداكثر هر ?? يا ?? روز، يك بار كل موهاي بدن را بتراشد و تمام بدن را با حنا رنگ كند. [3]



قبل از انقلاب انجمني تحت عنوان حجتيه تأسيس شد كه از اصولش مبارزه با بهاييت بود، اما مشكلاتي هم داشتند كه حضرت امام خميني رحمة الله عليه، تذكراتي به آنها دادند، و آنها نيز پس از مدتي اعلام انحلال كردند.

انقلاب اسلامي، موجب برچيده شدن حكومت زر و زور و تزوير بهاييان بود.

در خاطرات ژنرال فردوست ذكر شده كه شاه مـيخواست آنها را به مقام برساند.

از حضرت امام خميني رحمة الله عليه سؤال شد كه برخورد شما با بهاييان چگونه خواهد بود، و ايشان هم فرمودند به هيچ وجه اجازهي فعاليت ندارند، هيچ امكاناتي در اختيارشان نخواهيم گذاشت و بايد دين خود را مخفي كنند.



سؤال: پس لا اكراه في الدين چه مـيشود؟

پاسخ: در اين مملكت بايد سرشان به كار خودشان باشد و دينشان را علني نكنند.



حضرت امام قدس سره الشريف در جايي ديگر فرمودند اينها جاسوسان اسرائيل هستند.



سفسطـهها و مغلطـههاي بهاييت



?. حقوق بشر:حامي حقوق بشر در بهاييت امريكاست، كه شوخي بسيار بزرگي است!

حضرت امام خميني رحمة الله عليه فرمودند دليل اينكه بهاييان را در ادارات راه نمـيدهيم به خاطر حمايت امريكاست.

?. از كتابهاي بيان، اقدس و ايقان 30 صفحه بيرون كشيده و به اسم دين معرفي كردهاند. در اين جزوهي جديد كه در بين جوانها پخش مـيكنند، تمام چيزهاي غيرقابل دفاع را حذف كردهاند، و وقتي سؤال مـيشود كه چرا برخي مطالب حذف شده، مـيگويند احكام پيشين نسخ شده است (اگر نويسندهي اين كتابها خدا بوده پس چگونه خدا حكم خود را نقض كرده است؟)

لا تبديل لحكم الله مربوط به اسلام است، اگر احكام خدا و پيامبر شما نسخ شده، پس دينتان از پايه خراب است.

?. حرفهايي از باب و بهاء الله مـيآورند كه گفته آخرين امام از امام حسن عسكري عليه السلام است. (بعدش چي؟)

?. تا مدتها مناظره را حرام مـيدانستند و اخيراً در يكي از كانالهاي مربوط به خودشان مناظرهاي ترتيب دادند و اعلام كردند كه خواندن كتب غير بهايي حرام است.

?. در حال حاضر مظلوم گرايي باب شده است، درحالـيكه سرانشان بهترين كاخ اسرائيل را دارند و در زمان رژيم گذشته - لعنت الله عليهم اجمعين – هژبر يزداني تمام كشاورزان را بدبخت كرد.

?. تناقضات بسيار مهمي در بياناتشان موجود است كه به تعدادي از آنها اشاره شد.

?. تفاسير بسيار عجيب و مسخرهاي از آيات قرآن دارند.



گروههاي هدف بهاييت



?. با انسانهاي منزوي، بيمار و افسردهها از در دوستي وارد مـيشوند، در حالـيكه ما به راحتي از كنار اين آدمها مـيگذريم.

?. سادهلوحان و احمقها.



خروج از بهاييت



مـيگويند اگر كسي از بهاييت خارج شود، بايد توبه كند و علـيرغم توبه باز هم پس از مدتي معين بلايي بر او نازل مـيشود و داستانهايي از اين دست هم تعريف مـيكنند.



مسخ نيروها



يكي از بهاييان در مناظرهاي گفته بود تمام حرفهاي شما درست، اما پس چگونه است كه دين ما همـهي امريكا را گرفته و در حال جهاني شدن است؟!

چه كسي اين حرفها را زده؟ آمار خود شما مـيگويد كه در كل دنيا حدود پنج ميليون نفر هستيد.



نتيجه



= كلامي با تو! جوان مسلمان ايراني!



چرا بهاييت جرأت مـيكند جزوهي سي صفحـهاي از دين خود را به تو بدهد، در حالـيكه مكتب تو قريب به ??? هزار صفحه تفسير قرآن دارد، مكتبي كه يك ميليون صفحه تفسير احكام دارد، چهارده هزار جلد كتاب فلسفي دارد، بيان علي عليه السلام اين مكتب فصيح ترين كلام عرب است، امريكا كتاب علم در قرآن را چاپ مـيكند، كتاب بوعلي سينايش هنوز هم در همه جا تدريس مـيشود، مكتبي كه حجت و بهجت و نخودكي دارد، مكتبي كه در هر جاي جهان مبارزه با استعمارگري باشد، مردمش عكس خميني را در دست دارند، مكتبي كه صحيفـهي سجاديه دارد، مكتبي كه حافظ و سعدي، مولوي، عطار و صائب دارد؟

مكتب ما مكتب محبت است، چرا بايد بهاييت با اصل محبت تو را از دين خود جدا كند؟



چون تو با دينت بيگانـهاي! فقط بينش اسلامي نخوان، بينش اسلامي داشته باش. كي مـيخواهي از خواب بيدار شوي و قويتر شوي؟



= و كلامي با همه!



نسبت به افكار مختلفي كه مـيشنويد، حساس باشيد. نهج البلاغه را رها كردهايد و اقدس مـيخوانيد؟ بهاييت مرتد و نجس است، بايد بايكوت شود. اگر دلتان به حالشان مـيسوزد، با آنها صحبت كنيد، نتيجه نگرفتي رها كن.

بهاييت بايد تنفر جامعـهي ايراني را ببيند. بگو از خودت بدم مـيآيد، از مكتبت بدم مـيآيد. روشهاي نفوز در قلبها را به آنها ياد دادهاند، بدانيد كه مهربان نيستند و خندههايشان تصنعي است. به خدا آدمهاي خوبي نيستند وگرنه قبل از انقلاب پدر ملت را در نمـيآوردند، و كنار اسرائيل نمـينشستند تا بيت العدل بسازند.



= ملي گراها! اهل سنت! شما بدانيد اين اسلامي است كه دارند معرفي مـيكنند، شايد اسرائيل دلسوز مليت ماست؟!



معاون سازمان سيا گفته كه بايد شيعه را تبديل كنيم به مكاتب انحرافي تا بتوانيم در ميانشان نفوذ كنيم.



اين دفاع از حريم شيعه را بخوانيد تا حرف براي گفتن داشته باشيد.



و در نهايت با حديثي از حضرت امام صادق عليه السلام بحث را پايان مـيبخشيم:



اگر ببينم جوان شيعـهاي به دنبال شناخت دينش نمـيرود، مـيزنمش.









--------------------------------------------------------------------------------



[1] بيان



[2] بيان، ص. ???



[3] بيان، ص. ???